Kennisartikel
12 april 2022

Zo draagt je website bij aan het succes van je verfspeciaalzaak

Van-wijk-verf-109

Bijna ieder bedrijf heeft website. Maar niet elke website levert een bijdrage aan het succes van de onderneming. Komt er een vraag om een website bij ons binnen, dan is de wedervraag: ‘Waarom wil je een website?’. Want het doel van jouw website is allesbepalend voor de invulling ervan. In veel gevallen is een website informerend (de online folder), maar een website kan veel meer: klanten aantrekken en binden. Zie je dat zitten?

Een mooi plaatje

Een website kan mooi zijn, of handig. Er zijn online vele formats te vinden om er een leuk, mooi plaatje van te maken. Ook is het technisch steeds makkelijker om een basis-website te maken. Zo één die niet goed vindbaar is, en waarbij het ontwerp ook niet responsive is.

Wat wel helpt: Maak gebruik van goede, eigen beelden: laat óók met beeld zien waar jouw bedrijf voor staat. Met beelden en leesbare, herkenbare, relevante teksten laat je jouw potentiële klant óók kennismaken met jouw winkel. En dat is in veel gevallen het eerste contact met je bedrijf, dus vertel een uniek verhaal en inspireer.

Wees vindbaar

Eigenlijk heeft bijna ieder bedrijf een website. Veel potentiële klanten zullen jouw website ook via zoekmachines zoals Google zoeken, maar word je dan gevonden? Om in de Google-resultaten hoog te eindigen, is het steeds belangrijker geworden hoe jouw website in elkaar steekt. Google geeft door middel van een technisch ‘algoritme’ punten aan iedere website, en bepaalt aan de hand daarvan wie bovenaan eindigt.

Hoger eindigen in Google kan als je website de juiste pagina-opbouw, techniek en teksten bevat. Het zorgen voor een goede ‘vindbaarheid’ heet ‘zoekmachine optimalisatie, ofwel ‘SEO’ (Engelse afkorting van Search Engine Optimization).

Gebruiker-gericht

Een website anno nu dient op de gebruiker gericht te zijn. Of een bezoeker nu via tablet, smartphone, of misschien via de laptop of pc op jouw website is, de website dient zich aan te passen aan dit formaat. Ook de menu’s en buttons dienen zich aan te passen. (Dit heet een responsive website.)

Met kennispartner De Kleuver bedrijfscommunicatie zijn we bij Van Wijk Verf continu actief met optimalisatie en uitbouwen van onze website. Hierdoor kunnen wij onze klanten nóg betere service geven en voorzien van waardevolle kennis.

Meer weten?

Je persoonlijk adviseur vertelt je natuurlijk graag meer. Of je kan ook altijd bellen naar onze hoofdvestiging in Tiel via: 0344 – 614 141.

Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van Van Wijk Verf? Volg ons op Facebook of LinkedIn.

Vragen over dit artikel?

Of kunnen we je ergens anders mee helpen? Vul dan ons contactformulier in of bel ons direct.